همیار اتوماسیون صنعتی

چگونه دیجیتال مارکتینگ میتواند کسب و کار شما را نجات دهد؟

اتوماسیون ایمیلی در دیجیتال مارکتینگ

اتوماسیون ایمیلی یک نوع  بازاریابی برای ارسال پیام های ایمیلی براساس فعالیت هایی که مشتریان انجام می دهند. مواردی از قبیل ایمیل خوشامدگویی، که هنگام ثبت نام مشتری در لیست ایمیل، به او ارسال می شود. یادآوری اقلامی که مشتری در سبد خرید خود قرار داده است، اما مراحل تکمیلی و پرداخت آن را انجام نداده است.

همراهان عزیز همیار اتوماسیون صنعتی امروز میخواییم درباره کاربرد اتوماسیون در کسب و کارها یک مقاله برای شما بنویسیم

اتوماسیون ایمیلی کارهای تکراری را از لیست کارهای شما خارج می کند و بدین طریق وقت شما را برای سایر کارهای ارزشمند از جمله پاسخ دادن به سوالات مشتری آزاد می نماید. شما با این روش می توانید در مورد برند کسب و کار خود به مشتریان اطلاعات بیشتری بدهید. همچنین مشتریانی که قبلاً از شما خرید کرده اند را نیز ترغیب به بازگشت مجدد خواهید کرد. 

مطمئناً شما نیز به عنوان بازاریاب یا صاحب مشاغل ، مایلید با مشتریان خود در ارتباط باشید. اتوماسیون ایمیلی ابزاری قدرتمند است که به شما امکان می دهد در زمان مناسب پیام مناسب را به افراد مناسب ارسال کنید.

اتوماسیون ایمیلی چیست؟

اتوماسیون ایمیلی یا بعبارتی اتوماسیون ایمیل مارکتینگ روشی برای ایجاد ایمیل هایی حاوی پیام های مناسب در زمان های معینی، که به مخاطبان مربوطه ارسال می شود. در این روش نیاز نیست شما به صورت دستی و مکرر اقدام به تولید محتوای ایمیلی کنید. هنگامی که گوگل آنالیتیکس وب سایت خود را به سیستم بازاریابی ایمیلی لینک کنید، می توانید افراد را براساس رفتار ، علایق و سلایق مخاطبین و فروش گذشته مورد هدف قرار دهید. سپس می توانید تجریبات مشتری را شخصی سازی کرده و ارتباط ایمیلی خود را با او افزایش دهید.

مزایای اتوماسیون ایمیلی

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ برای شما امکانات زیر را فراهم می کند:

می توانید تجربیات مشتریان خود را شخصی سازی کنید.

  • تحقیقات و گزارشات اخیر نشان می دهد که مشتریان عاشق شخصی سازی هستند.
  • ۹۰٪ از مشتریان محتوای شخصی در اتوماسیون ایمیلی را بسیار جذاب می دانند.
  • ۹۱٪ از مشتریان مخاطب کسب و کارهایی که توصیه ها و پیشنهادات فردی ارائه می دهند، می باشند.
  • زمانی که یک آگهی بر اساس فعالیت خریداران در سایت آماده می شود، نرخ کلیک آنها ۱۱٪ و متعاقباً درآمد حاصل از محصول  نیز ۳۸٪ افزایش می یابد. 
  • در حدود ۷۲٪ از مشتریان فقط بر روی  ایمیل های بازاریابی که علایق آنها را مورد هدف قرار می دهد، کلیک می کنند. 
  • اصلی ترین نوع تجربه شخصی سازی که بازاریابان از آن استفاده می کنند اتوماسیون ایمیلی است و بهترین و مؤثرترین روش برای  رشد روابط شما با مشتریان می باشد. 

دیجیتال مارکتینگ در زمان شیوع کرونا

از زمان گسترش دیجیتال مارکتینگ، هیچ رویدادی مهم‌تر از شیوع ویروس کرونا در جهان رخ نداده است. شیوع کرونا نه تنها به طرز ناخوشایندی بر زندگی افراد بیشماری در سراسر جهان تاثیر گذاشته، بلکه نوعی شوک به اقتصاد جهانی وارد کرده است که به این زودی‌ها اثرات زیان بار آن رفع نخواهد شد. در حال حاضر اکثر مشتریان از راه دور خریدهای خود را انجام می‌دهند. این شرایط جدید موجب کاهش شدید خرید از فروشگاه‌ها شده است. بنابراین، کسب و کارها با هر شکل و اندازه‌ای که دارند، باید استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را با تغییرات گسترده‌ی اجتماعی هماهنگ کنند. پیشرفت فناوری به شکلی بوده که بسیاری از شرکت‌هایی که به دنبال کسب سود هستند، دیگر نمی‌توانند به روش‌های قدیمی تکیه کنند.

با تغییر رویکرد بازاریابی و رشد شیوه‌های رهبری، می‌توانید از موفقیت کسب و کار خود در این دوره و حرکت به سوی آینده اطمینان حاصل کنید. در این مطلب به بررسی روش‌هایی می‌پردازیم که منجر به دستیابی به نتایجی خود برای کسب و کار شما می‌شود.

در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ خود بیشتر فعالیت کنید

در زمان شیوع کرونا، افراد بیشتر زمان خود را در خانه می‌گذراند. در نتیجه بیش از گذشته در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت فعالیت دارند. بنابراین حالا بهترین زمان برای ارتقاء سطح وبلاگ و حضور بیشتر در شبکه‌های اجتماعی است. امروزه این نوع استراتژی دیجیتال مارکتینگ ، بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از کسب و کارها به دلیل فعالیت بیشتر در فضای مجازی، رشد زیادی داشته‌اند. به گزارش Socialbakers، در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ هزینه‌ی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی ۲۶ درصد افزایش داشته است.

نحوه‌ی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

با وجود بحران بودجه‌ای که در حال حاضر تقریبا تمام شرکت‌ها با آن مواجه هستند، باید مراقب پیامی باشید که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید. بر طبق آخرین تحقیقات، حدود ۵۰ درصد مشتری‌ها، تبلیغاتی را می‌پسندند که ربطی به ویروس کرونا نداشته باشد.

البته این اعداد و ارقام به معنی این نیست که باید استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را متوقف کنید. بلکه باید به یاد داشته باشید که محتوایی با دقت بسیار زیاد تولید کنید. به همین دلیل باید همیشه پیام‌هایی منتشر کنید که بیانگر درک و دلسوزی شما نسبت به شرایط حال حاضر جهان باشد. ولی اگر با لحن اشتباهی این کار را انجام دهید، مشتری‌ها به سرعت بازخوردهای منفی برایتان ارسال خواهند کرد. پس در طول کمپین‌های اجتماعی بهتر است حواستان به شبکه‌های اجتماعی خود باشد.

بازاریابی دیجیتال  چیست ؟

بازاریابی دیجیتال  یا  digital marketing یعنی  بازاریابی برای فروش محصولات و خدمات خود از دستگاه های الکترونیکی ( دیجیتال ) استفاده کند ، این بازاریابی بیشتر در فضای اینترنت صورت می گیرد. بازاریابی دیجیتال:

به دو صورت ( آنلاین و آفلاین ) است ، بازاریابی آنلاین نسبت به بازاریابی آفلاین فعالیت بیشتری دارد و بخش گسترده ای از بازاریابی دیجیتال را به خود اختصاص داده است .

در صورتی که هردوی این بازاریابی ها ( آنلاین وآفلاین ) در کنارهم به یک کسب و کار بازده فوق العاده ای می بخشند.

فهرست :

۱ــ بازاریابی دیجیتال چیست ؟

۲ــ اهمیت بازاریابی دیجیتال

۳ – انواع حوزه های  بازاریابی دیجیتال :

  • سئو(SEO )
  • تبلیغات کلیکی و موتور جستوجو(SEM)
  • شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی پورسانتی
  • بازاریابی تاثیرگذار
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی ویروسی
  • تبلیغات موبایلی

۴ــ  بازاریابی دیجیتال آفلاین

۵ــ  استراتژی دیجیتال چیست ؟

۶ــ کمپین بازاریابی چیست ؟

چگونه یک استراتژی بازاریابی کامل ایجاد می شود:

  1. شناسایی نوع شخصیت و الگوی رفتار مشتریان
  2. مشخص کردن ابزار و اهداف بازاریابی
  3. بررسی و ارزیابی رسانه ها و کانال های موجود دیجیتال
  4. برنامه ریزی و دسته بندی رسانه های شخصی
  5. دسته بندی و برنامه ریزی رسانه های شخصی
  6. دسته بندی و برنامه ریزی رسانه های پولی

اهمیت بازاریابی دیجیتال :

با توجه به اینکه روز به روز ارتباط بین انسان ها و وسایل الکترونیکی افزوده می شود.

به صورتی که در فرداهایی بسیار نزدیک افراد از وسایل دیجیتال در تمام فعالیت های روزانه خود استفاده خواهند کرد.

این موضوع مساوی با اهمیت و تاثیر روزافزون بازاریابی دیجیتال است .

۱ ــ بازاریابی دیجیتال  در سئو ( SEO )

نام دیگر سئو ، بهینه سازی موتور جستوجو است .

در این روش مقدار بازدید وب سایت تولید شده از طریق موتور جستوجوی رایگان به روش ارگانیگ افزایش پیدا می کند.

در حالت جستوجوی ارگانیگ ، محتوای تولید شده.

بدون پرداخت هیچ پولی از طرف کاربران در صفحه نتایج موتورجستوجوی (SERP ) یا (ENGLINE RESULTS PAGE SEARCH) نمایش داده می شود.

و در برنامه هایی مانند گوگل یا بینگ با وارد کردن کلمات کلیدی در موتور جستوجوی آنها محتوای تولید شده قابل دیدن است .

منبع:  cyberg.org

دیدگاه‌ها (0)

*
*