همیار اتوماسیون صنعتی

نکات طلایی خرید سرور مجازی

سرور مجازی

سرور مجازی اصلی ترین بخش دنیای اینترنت می باشد که همراه با خود توانسته قابلیت هایی را نیز به همراه داشته باشد. خرید سرور مجازی نکات مخصوص به خود را دارد که باید توجه بسیار ویژه ای در هنگام انجام آن شود. هر کدام از این موارد بسیار پر اهمیت هستند و نمی توان یکی از آن ها را در اولویت قرار داد. به همین دلیل در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با نکات قبل از خرید سرور مجازی آشنا کنیم تا در هنگام استفاده از آن دچار هیچ گونه مشکلی نشوید. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

نکات قبل از خرید سرور مجازی شامل چه مواردی می شوند؟

یک سرور مجازی باید بتواند تمامی نیازهای شما را برآورده کند. به همین منظور باید قبل از خرید به نکات بسیار گسترده ای توجه داشته باشید. این نکات شامل معیارهای مختلفی می شوند که مستلزم توجه بسیار هستند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازین.

حافظه RAM

بدون شک یکی از مهم ترین معیارهایی که هر سرور مجازی باید از آن برخوردار باشد، حافظه RAM می باشد. البته انتخاب این حافظه نیز به موارد مختلفی بستگی دارد و اصلی ترین آن میزان استفاده شما از سرور است. همچنین یکی از مواردی که تاثیر مستقیمی را بر روی قیمت نهایی سرور شما می گذارد، حافظه می باشد. به طور طبیعی به هر اندازه حافظه شما بیشتر باشد، به همان اندازه نیز قیمتی که باید پرداخت کنید، افزایش پیدا خواهد کرد.

میزان HDD

از دیگر نکات قبل از خرید سرور مجازی میزان HDD می باشد. هر سروری با توجه به شرکت هاستینگ خود مقداری HDD را دارد. اگر فعالیت های شما به گونه ای باشد که نیازمند بیشتری از حافظه باشید، می توانید با پرداخت هزینه های بیشتر این درخواستتان را عملی کنید.

پردازشگر و یا CPU

یکی از مواردی که توانسته اهمیت بالایی را با خود به همراه داشته باشد پردازشگر و یا CPU سرور شما می باشد. هنگامی که قصد خرید یک سرور مجازی را دارید، مجازی سازهای ویژه پردازشگر هایی را در اختیار کاربر قرار می دهند. در مقایسه با پردازشگرهای فیزیکی می توانید به این نتیجه برسید که قدرت کمتری دارند و به طور کلی عملکرد ضعیف تری را از خود نشان می دهند. به همین منظور اگر حوزه فعالیت های شما به گونه ای باشد که پردازشگرهای قدرتمندی را نیز دارد، می تواند ثبت سفارش خودتان را انجام دهید تا سی پی یو جدید شما کارهای پردازشی را با قدرت بالاتری به انجام برساند.

موقعیت جغرافیای دیتاسنتر

یکی دیگر از مواردی که مستلزم توجه بسیاری است، موقعیت جغرافیایی دیتاسنتر است. یعنی قبل از اینکه شما هر گونه اقدامی را نسبت به خرید سرور مجازی انجام دهید، باید به این مورد توجه داشته باشید که گستره فعالیتی شما در کدام کشور است و سپس خرید خودتان را نهایی کنید.

اعتبار شرکت های خدمات دهنده سرور مجازی

می توان اینطور بیان داشت که تمامی مواردی که ذکر شدند در یک دسته بندی کلی قرار می گیرند و اعتبار شرکت های خدمات دهنده سرور مجازی در یک دسته بندی دیگر. چرا که شما قبل از هر کاری باید این اعتبار را بسنجید و مورد بررسی قرار دهید. از این رو اگر یک شرکتی را مد نظر قرار داده اید، حتما رزومه آن را بررسی کنید و سپس بدانید که آیا پشتیبانی قدرتمندی را از خود بر جای می گذارد یا خیر. اگر از تمامی این موارد بهره مند بود می توانید با توجه به نکات دیگر به سمت خرید سرور مجازی در حرکت باشید.

به این نکات ویژه در انتخاب دیتاسنتر مناسب توجه کنید

همانطور که در گزینه های قبلی اشاره شد یکی از موارد بسیار حائز اهمیت موقعیت جغرافیایی دیتاسنتر شماست. به همین علت در هنگام تهیه آن باید به موارد بسیاری توجه خودتان را معطوف کنید که یکی از مهم ترین آن ها امنیت است. به طور کلی بخواهیم به این قضیه نگاه داشته باشیم، برخی از دیتاسنترها به طور پیش فرض از امنیت خوب و نسبتا بالایی برخوردار هستند. نمونه بارزی از این گزینه ها، دیتاسنتر OVH می باشد.

موقعیت جغرافیایی نیز از دیگر نکات قابل توجه در یک دیتاسنتر می باشد. به همین علت در انتخاب کشور خود باید جوانب مختلفی را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال سعی کنید کشوری را انتخاب کنید که بیشترین میزان ترافیک کاربران را به خود اختصاص داده باشد. چرا که شاهد عملکرد بهتری خواهید بود.

قبل از خرید دیتاسنتر به موارد دیگر نیز باید توجه داشته باشید که از آن ها می توان به پشتیبانی از ترافیک وارز اشاره کرد. ترافیک های غیر استاندارد با همین نام خوانده می شوند که ترافیک های کرک شده و تست نفوذ مثالی از آن ها هستند. به همین دلیل اگر حوزه فعالیتی شما به گونه ای است که به تمامی این موارد نیاز دارد، دیتاسنتر شما می تواند تامین کننده و پشتیبان کننده از هر کدام از آن ها باشد.

جمع بندی

سرور مجازی را می توان مانند یک فضا تصور کرد که در گوشه ای از دنیای اینترنت جای خودش را تثبیت کرده است و توانسته ویژگی های مختلفی را به خود اختصاص دهد. خرید سرور مجازی می تواند شما را با تمامی این ویژگی ها آشنا و بهره مند کند. در این مطلب نیز به بررسی کامل از نکات قبل از خرید سرور مجازی پرداخته شد. تمامی این نکات اهمیت یکسانی را دارند. به همین علت نمی توانید تنها به یک مورد از آن ها حواستان را معطوف کنید. از این رو پیش از هر کاری به مواردی که گفته شدند، اهمیت دهید و دقتتان را نسبت به هر کدام افزایش دهید.

پارامتر های مهمی که باید در هنگان خرید یو پی اس به آن توجه شوند کدامند؟

دیدگاه‌ها (0)

*
*