همیار اتوماسیون صنعتی

راهنمای خرید پیچ و مهره تیتانیوم

تیتانیوم

فروش پیچ و مهره ها به جهت داشتن جنس مرغوب و مقاومت بالا در اتصالات، بسیار کاربردی و رایج است. پیچ و مهره های تیتانیومی همچنین در مقایسه با سایر جنس‌های دیگر از قیمت‌های نسبتاً بالایی برخوردار هستند.

به عبارت دیگر، تیتانیوم از جمله عناصر بسیار مقاومی است که در ساختار خود بیش از ۷۰ نوع کانی دارد و از این رو در مواجه با شرایط اسیدی، خوردگی و یا اکسیداسیون دوام منحصر به فردی از خود نشان می‌دهد. پیچ و مهره‌های تیتانیوم انواع مختلفی دارند که در ادامه به صورت اجمالی پرکاربردترین آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انواع پیچ و مهره تیتانیومی

پیچ و مهره‌های از جنس تیتانیوم متناسب با محل مورد استفاده در شکل، طرح و اندازه‌های مختلفی اعم از دو سو، چهار سو، پیچ آلن مغزی، ‌آجدار، شش گوش تولید می‌شوند. با این حال مهم‌ترین تفاوت این پیچ و مهره در گریدهای آن است که هر یک قابلیت‌های مکانیکی ویژه‌ای را ارائه می‌دهد. از مهم‌ترین گریدهای پیچ و مهره‌های تیتانیومی موارد زیر است:

پیچ و مهره تیتانیوم گرید ۲

از رایج‌ترین و معمول‌ترین پیچ و مهره‌های تیتانیومی موجود در بازار، پیچ و مهره‌های تیتانیومی گرید ۲ است. این نوع پیچ و مهره از ترکیباتی خالص و فاقد هیچ نوع آلیاژی ساخته شده است. پیچ و مهره‌های تیتانیومی گرید ۲ از قابلیت‌های مکانیکی قابل قبولی برخوردار است و از این در صنایع مختلف بیشترین کاربرد را دارد.

پیچ و مهره تیتانیوم گرید ۵

پیچ و مهره‌های تیتانیوم گرید ۵ به دلیل مقاوم بسیار بالا و کاربرد قابل توجهی که دارند در بازار با نام پیچ و مهره تیتانیومی خرکار شناخته می‌شوند. ساختار این نوع پیچ و مهره از ۶ درصد آلومینیوم و ۴ درصد وانادیوم تشکیل شده است که به عبارتی سختی این گرید را دو برابر گرید ۲ افزایش می‌دهد. بیشترین کاربرد پیچ و مهره‌های تیتانیوم گرید ۵ در صنایع دریای، شیمایی، پزشکی و هوافضا است. از ویژگی‌های ظاهری این نوع تیتانیوم می‌توان استحکام و مقاومت بسیار بالا، در برابر محیط‌های خورنده، قابلیت شکل‌پذیری و وزن پایین را نام برد.

پیچ و مهره تیتانیومی گرید ۷

پیچ و مهره‌های تیتانیومی گرید ۷ به نسبت سایر گریدها در برابر انواع آسیب‌های محیطی مخصوصاً خوردگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل هم غالباً در صنایع شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دلیل این مقاومت زیاد کاربرد ۰.۱۲تا ۰.۲۵ درصد عنصر پالادیوم در ساختار آن است که در واقع باعث شده است این نوع تیتانیوم در برابر خوردگی و پی اچ بالا مقاومت و کارایی منحصر به فردی را ارائه دهد.

تیتانیوم

کاربرد پیچ و مهره تیتانیوم

تیتانیوم از جمله فلزهای دارای مقاومت بالا، وزن کم و پایداری زیاد در برابر محیط‌های خورنده است. بدین صورت که به لحاظ سختی و استحکام چهار برابر پیچ و مهره‌های استنلس استیل است. تمامی این موارد باعث شده است که پیچ و مهره‌های تیتانیوم در اغلب صنایع مهم از جمله صنایع دریایی، هوافضا، علمی، پتروشیمی و گاز، نظامی و … مورد استفاده قرار گیرد.

مشخصات مکانیکی پیچ و مهره تیتانیوم

از ویژگی‌های مکانیکی پیچ و مهره‌های تیتانیومی می‌توان به سبک وزن و در عین حال مقاومت بسیار عالی آن‌ها در برابر هر نوع آسیب محیطی اشاره کرد. در واقع، این نوع پیچ و مهره به جهت داشتن دو ویژگی منحصر به فرد (وزن کم و استحکام بالا) برای کاربرد در هر صنعتی اعم از نفت، گاز، دریایی، شیمیایی، حفاری و نظامی و غیره بسیار مناسب است. ضمن اینکه پیچ و مهره‌های تیتانیومی کارخانه و فضاهای در معرض اسیدهای شدید نیز قابل استفاده است. یکی از پر کاربردترین این محصولات پیچ اتاقی است که در صنایع خودروسازی ، چوبی و … کاربرد دارد .هنگام خرید پیچ اتاقی بسته به کاربردی که از آن انتظار دارید باید نوع و جنس مناسب را انتخاب نمایید.اگر نیاز به پیچ با استحکام و مقاومت بالا دارید حتما از نوع تیتانیومی سفارش تولید دهید.

مقاومت پیچ و مهره تیتانیوم در برابر خوردگی

پیچ و مهره‌های تیتانیومی دارای مقاومت الکتریکی بالا و در عین حال جذب گرمای پایینی است که همین ویژگی آن را به هر نوع آبکاری یا ایجاد پوشش‌های حفاظتی بی‌نیاز کرده است. این جنس پیچ و مهره‌ها به دلیل کاربرد فلزهای کم چگالی و سبک وزن و در عین حال مقاوم تیتانیوم در ساختارشان، در برابر خوردگی‌های محیطی  و همین‌طور فضاهای آغشته به اسیدهای غلیظ بسیار مقاوم و پایدار هستند. بر این اساس ویژگی‌ها و مزیت‌های پیچ  و مهره‌های تیتانیوم به طور کلی شامل مقاومت بالا در برابر فرسایش‌های ناشی از مواد معدنی، نمک و کلرایدها، خورندگی، چگالی پایین، استحکام بالا در برابر تغییرات دمایی زیاد می‌شود.

تیتانیوم

خرید پیچ و مهره تیتانیوم

همان‌طور که در نکات بالا اشاره کردیم پیچ و مهره‌های تیتانیومی به جهت ساختار مقاوم و مستحکمی که دارند به نسبت سایر پیچ و مهره از فروش نسبتاً بالایی برخوردار هستند چرا که در اکثر صنایع و غالباً مهم قابل استفاده هستند. با این حال، انتخاب فروشگاه در کیفیت و مرغوب بودن این جنس این نوع پیچ و مهره‌ها نیز بسیار تاثیرگذار است. به این دلیل که برخی از مرکز خریدها با هدف کسب سود بیشتر، پیچ و مهره‌های غیر استانداردی را به مشتریان خود عرضه می‌کنند.

در این راستا فروشگاه پیچ استور pichstore.com از جمله سایت‌های آنلاین و معتبری است که در زمینه پخش عمده پیچ و مهره سابقه‌ای درخشان دارد. بر این اساس در صورت کسب اطلاعات بیشتر، کافی است از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در سایت پیچ استور راهنمایی‌های را از کارشناسان فنی فروشگاه دریافت کنید.

کنتاکتور ها و راه اندازهای الکترومکانیکی فشار ضعیف

دیدگاه‌ها (0)

*
*