همیار اتوماسیون صنعتی

نکات مهم هنگام خرید کنتاکتور ال اس

کنتاکتور ال اس

کنتاکتور ال اس و نکات مهم خرید.

کنتاکتور چیست؟

کنتاکتور یا کلید مغناطیسی یکی از پرکاربردترین نوع کلیدها در تابلوبرق میباشدکه در مدارهای الکتریکی برای قطع و وصل مدار الکتریکی با توان بالا مورد استفاده قرار می گیرد. کنتاکتور یک کلید مغناطیسی است.  مانند کلیدهای ساده سه فاز دارای ۳ کنتاکت اصلی برای ارتباط تجهیزات و دستگاه های الکتریکی به شبکه است. همچنین تعدادی کنتاکت های کمکی جهت استفاده در طراحی مدارهای فرمان است.

کنتاکتور از چه اجزائی تشکیل شده است؟

کنتاکتور از دو هستۀ E یا U شکل که یکی ثابت و دیگر متحرک است تشکیل می شود. وقتی جریان از هسته الکترومغناطیسی عبور می کند، یک میدان مغناطیسی تولید می شود . تغییر در نیروی تولید شده توسط میدان الکترومغناطیسی، وضعیت کنتاکت ها را مشخص می کند. کنتاکتور در مدل و ظرفیت توانی مختلفی تولید می شود. برخلاف کلید اتوماتیک،کنتاکتور برای قطع جریان اتصال کوتاه طراحی نشده است.

اجزا داخلی کنتاکتور

کنتاکتور در دستگاه هایی استفاده می شود که باید به طور مکرر با قطع و وصل مدار خاموش و روشن شود.

در این دستگاه های الکتریکی کنتاکتور خطوط تغذیه توان که به بار ختم می شوند را قطع و وصل می کند. در کنتاکتور یک قسمت از هسته متحرک بوده و توسط فنری از قسمت ثابت جدا نگه داشته می شود .یک سری کنتاکت عایق شده از یکدیگر به آن متصل اند و با آن حرکت می کنند. در قسمت ثابت هسته نیز یک سری کنتاکت دیگر، محکم شده است. در حالت وصل، تیغۀ متحرک کنتاکتور تحت نیروی دائم الکترومغناطیسی بوده و با کنتاکت ثابت در تماس است.

ساختمان داخلی کنتاکتور

جریان به طور دائم در سیم پیچ تولید کننده نیروی مغناطیسی برقرار است . و تیغۀ محرک کنتاکتور را با فشار مناسب در حالت وصل و تماس با کنتاکت ثابت حفظ می کند.

در صورت کاهش ولتاژ و یا قطع جریان در بوبین، نیروهای فنرها باعث می شود که کنتاکت متحرک به طور اتوماتیک در موقعیت قطع قرار بگیرد و جریان قطع شود. در صورت قطع جریان ناشی از فقدان ولتاژ، تیغه ها تحت تأثیر نیروی فنر از کنتاکت های ثابت جدا شده. جریان تغذیه موتور را قطع می کند که به این حالت، آزاد شدن کنتاکتور گفته می شود. به بیان دیگر، تعدادی کنتاکت باز، بسته و تعدادی کنتاکت بسته، باز خواهد شد. چون لازم است که از تمام کنتاکت های کنتاکتور جریان یکسانی عبور کند. کنتاکتورهای استاندارد شده معمولاً سه کنتاکت اصلی برای مدار فرمان دارند.

اگر به علت کثیف شدن و یا دلایل دیگر، مدار هسته کنتاکتور کاملاً بسته نشود . بین هستۀ متحرک و هستۀ ثابت، فاصله هوائی وجود داشته باشد، جریان حالت کار بوبین افزایش میابد  که باعث داغ شدن و سوختن سیم پیچ کنتاکتور خواهد شد.

معرفی کنتاکتورهای برند ال اس LS

شرکت ال اس یک شرکت کره ای و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات صنعتی در آسیا می باشد و از پرفروش ترین محصولات این شرکت کنتاکتورهای ال اس است. کنتاکتور ال اس با داشتن تکنولوژی پیشرفته و دقیق جزو یکی از پرمصرف ترین انواع کنتاکتور در بازار ایران هستند.

این کنتاکتورها با داشتن توانایی های مختلفی از قبیل انواع کلیدزنی، حفاظت و راه اندازی انواع موتور و حتی نیروگاه ها مورد استقبال صنایع مختلف قرار گرفته است. کنتاکتورهای LS در دو مدل اصلی کنتاکتور سوسل (Susol) و کنتاکتور متاسول (Metasol) تولید می شوند و تفاوت اصلی آنها در ولتاژها و آمپرها می باشد. از مزایای کنتاکتورهای LS می توان به کیفیت ساخت بالا، قیمت مناسب، نصب آسان و گارانتی مطمئن اشاره کرد. این ویژگی ها موجب شده است تا فروش کنتاکتورهای ال اس در ایران بیشتر از تولیدات اروپایی باشد.

فروش کنتاکتور ال اس

کنتاکتور LS را می توان جزء کنتاکتورهای نامی و با کیفیت بالا در میان مصرف کنندگان دانست. این کنتاکتور ها با دارا بودن تکنولوژی پیشرفته و دقیق در تولید، جز کنتاکتور های پر مصرف در بازار ایران می باشند. هم چنین به دلیل کاربردهای مختلف از قبیل انواع کلیدزنی، حفاظت و راه اندازی انواع موتور و حتی نیروگاه ها، مورد استقبال صنایع قرار گرفته و در طی این سالها، مخاطبان و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده اند. فاکتورهای بسیار زیادی برای انتخاب کنتاکتور ال اس و دیگر کنتاکتورها وجود دارد که در هنگام خرید باید به آنها توجه کرد که مهم ترین آنها جریان نامی، توان کنتاکتور، ولتاژ بوبین و غیره می باشد. تکنولوژی های بکار رفته در کنتاکتور ال اس عموما برای توزیع قدرت با ویژگی های زیر، عملکرد مناسبی از خود نشان می دهند.

  • بالاترین ظرفیت ترمز
  • نصب راحت کنتاکتور ال اس به دلیل ابعاد متعارف
  • حفاظت در برابر اضافه بار
  • طول عمر زیاد
  • روش های هماهنگی بهینه

نکات مهم هنگام خرید یک کنتاکتور

هدفتان از خرید کنتاکتور چیست؟

قبل از شروع خرید کنتاکتور ، هدف خود را در ذهن داشته باشد و باید بدانید چه میزان ولتاژ و چه میزان جریانی برای کار شما مناسب می باشد.بنابراین حتما قبل از خرید این وسیله ویژگی های مهم آن را یادداشت کنید تا سردرگم نباشید.

بهتر است بدانید حداکثر جریان نامی کنتاکتور ها با توجه به برند و نوع آن متفاوت بوده و در برخی از مدل ها تا 8000 آمپر نیز می رسد.

به گارانتی کنتاکتور توجه کنید

هنگام تصمیم گیری برای خرید کنتاکتور باید به گارانتی آن حتما توجه کنید.گارانتی داشتن یک محصول باعث اطمینان خریدار می شود .ممکن است هنگام خرید متوجه شوید کالاهایی که دارای گارانتی است گران تر می باشد اما این را بدانید که قطعا کالای با گارانتی برای شما مطمئن تر می باشد. بنابراین متوجه شدید یکی از مهمترین و اصلی ترین موارد هنگام خرید کنتاکتور ارائه خدمات پس از فروش محصولات می باشد که توسط برخی شرکت های سازنده ارائه می گردد.

استفاده از مهلت تست

هنگامی که کنتاکتور را دریافت می کنید ، حتما آن را تست و آزمایش کنید تا ببینید کنتاکتور کاملا سالم است یا خیر؟ آیا در برابر خطرات احتمالی از وسایل و افراد حفاظت می کند یا خیر؟ آیا درست عمل می کند یا خیر؟ در هنگام خرید می توانید از فروشنده و نمایندگی مربوطه بپرسید که چند روز فرصت دارید تا تست محصول خود را انجام دهید.

کنتاکتور را صرفا بر اساس قیمت آن نخرید

بله ، کنتاکتورهای ارزان قیمت می توانند مقدار زیادی از پول نقدی که به دست آورده اید را در کیف پولتان باقی بگذارند ، اما ممکن است در معرض خرابی قرار بگیرند .اگر تصمیم بگیرید کنتاکتور ارزان بخرید ، ممکن است در دراز مدت هزینه های بیشتری برای شما به همراه داشته باشد.پس سعی کنید معیار خرید کنتاکتور را بر اساس قیمت آن نگذارید تا پشیمان نشوید.

کنتاکتور گران لزوما به معنای بهتر بودن آن نیست؟

ما در بالا به شما گفتیم کنتاکتور را صرفا بر اساس قیمت آن نخرید یعنی تصور نکنید که پرداخت بیشتر برای کنتاکتور به این معنی است که کنتاکتور بهتری دریافت می کنید .کنتاکتور گران تر لزوما به معنای بهتر بودن آن نیست . شما معمولا فقط به دلیل نام برند آن ممکن است پول بیشتری بپردازید.

قیمت کنتاکتور چقدر است؟

با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و متغیر بودن قیمت دلار نمی توان قیمت دقیقی را برای محصولات الکتریکی ، با توجه به وارداتی بودن آن مشخص کرد .قیمت کنتاکتور ها بسیار متنوع است .طیف قیمت آن بسته به مدل آن (میزان آمپر، میزان جریان ) از 200 هزارتومان شروع می شود و به 5 میلیون هم می رسد.دیگر انتخاب با شماست که به دنبال چه سطحی از کیفیت و کاربرد هستید .البته پیشنهاد ما این است که دور خرید کنتاکتور های ارزان قیمت را خط بکشید چون احتمالا کیفیت پایینی دارند .این کنتاکتور ها یا خیلی زود خراب می شوند یا دستگاه های متصل به خود را خراب می کنند .پس در هنگام خرید به این موضوع دقت کنید.

هنگام خرید یک کنتاکتور به موارد زیر دقت کنید

  • میزان ولتاژ تغذیه بوبین 
  • جریان کار نامی 
  • توان مورد نیازکنتاکتور 
  • تجهیزات جانبی

شما می توانید کنتاکتورهای ls را بصورت مستقیم از نمایندگی ls خریداری کنید. شرکت الکتروتلاش انواع کنتاکتور ال اس را با قیمت نمایندگی ارائه می دهد. الکتروتلاش  بر این باور است که با ارائه ی به موقع محصولات با کیفیت و پاسخگویی به نیاز های مشتریان به زودی تحول فزاینده ای در بازار و پروژه های صنایع برق و اتوماسیون صنعتی ایران ایجاد می نماید.

Bimetal یا رله حرارتی چیست؟

دیدگاه‌ها (0)

*
*