همیار اتوماسیون صنعتی

سردخانه زیر صفر درجه و عملکرد آن

سردخانه زیر صفر درجه

آیا در رابطه با انواع سردخانه زیر صفر درجه اطلاعاتی دارید؟ می دانید این سردخانه ها برای چه کاربرد هایی ساخته شده اند؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر با ایران برودت همراه باشید.

سردخانه زیر صفر درجه

ساخت سردخانه صنعتی  به عنوان مهمترین نیازهای انسانها در صنایع مختلف برای حفظ و نگهداری مواد غذایی می باشند. سردخانه های صنعتی شامل اتاقک های بسیار بزرگی هستند که توسط سیستم های برودتی با دمای به خصوصی برای نگهداری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. قطعا که سردخانه ها دارای انواع بسیار مختلفی میباشد و از کاربردی ترین آنها می‌توان به مدل‌های زیر صفر درجه اشاره نمود. این سردخانه ها را با نام فریزر صنعتی نیز می‌شناسند که دمای زیر صفر دارند و این مدل معمولاً از صفر تا منفی ۴۰ درجه سانتیگراد عملکرد خواهد داشت. معمولاً فریزرها و سردخانه های صنعتی را برای نگهداری مواد منجمدی نظیر انواع گوشت، بستنی، کره، خرما و غیره استفاده می کنند. این سردخانه ها دما را تا حد بسیار زیادی پایین می آورند و باعث نگهداری طولانی مدت مواد منجمد خواهند شد.

در رابطه با مشخصات سردخانه های صنعتی زیر ۱۰۰ درجه می توان به ساندویچ پنل آنها اشاره نمود که با ضخامت ۱۲ الی ۲۰ سانتی متر در ساخت یخچال استفاده می شود. این یخچال ها در مدل های درب لولایی و کشویی توسط المنت طراحی می ‌شوند. به طور کلی این مدل سردخانه ها نیز اگر چه خود یکی از انواع مدل های سردخانه موجود در بازار هستند، اما خود نیز تنوع بسیار زیادی دارند و هر یک از آنها دارای سیستم عملکرد خاص با قدرت خنک کنندگی خاصی می باشند. قطعاً که سردخانه های زیر صفر درجه نیز بر اساس نوع کاربرد و محل مورد استفاده در ابعاد و قدرت های مختلفی طراحی می شوند. بسیاری از افراد که قصد سفارش یخچال های صنعتی یا سردخانه های صنعتی را دارند بایستی با مراحل ساخت آن نیز آشنایی پیدا کنند. مراحل ساخت سردخانه زیر صفر درجه شامل مرحله‌ای است که صفر تا صد تولید این یخچال ها را در بر میگیرد.

انواع سردخانه زیر صفر درجه

همانگونه که اشاره شد، سردخانه های صنعتی به عنوان مهمترین نیاز برای نگهداری مواد غذایی منجمد هستند. سردخانه ها همانند یخچال های معمولی مجهز به یک سیستم برودتی هوا جهت خنک کنندگی یا انجماد بالا خواهند بود. قطعاً که برای خنک کردن یا انجماد مواد غذایی قطعات و تجهیزات بسیار زیادی در این سردخانه ها دست به دست یکدیگر داده اند. قبل از اینکه در رابطه با مراحل ساخت سردخانه زیر صفر درجه توضیحاتی ارائه شود، بهتر است ابتدا در رابطه با انواع سردخانه های صفر درجه اطلاعاتی کسب کنید.

• از انواع یخچال های صنعتی یا سردخانه های صنعتی زیر صفر درجه می توان به تونل انجماد اشاره کرد. تونل انجماد یکی از سیستمهای انجماد صنعتی است که برای سرد کردن یا انجماد سریع مواد غذایی از آن استفاده می کنند. این تونل ها با قدرت عملکرد بالایی که دارند در کوتاهترین یا سریعترین زمان ممکن مواد خوراکی را به منفی ۱۸ درجه سانتیگراد خواهند رساند. این سردخانه ها خود به طور معمول با محدوده دمایی -۴۰ درجه هستند. حال اینکه تونل انجماد به گونه ای طراحی شده که جهت منجمد کردن مواد غذایی از دو روش سریع و آهسته استفاده خواهد نمود. معمولاً بر اساس روش آهسته مرحله خنک‌کنندگی یا انجماد به ندرت و کم کم پیش می رود. حال اینکه در روش سریع با تماس مستقیم محصول با ماده منجمد کننده انجماد شکل می گیرد.

• از سردخانه های زیر صفر درجه میتوان به سردخانه مخصوص بستنی اشاره کرد. این سردخانه ها وابسته به دمای خاصی هستند اما به طور معمول در دمای منفی ۱۸ درجه سانتیگراد بستنی را منجمد می کنند.

سردخانه زیر صفر درجه

مراحل ساخت سردخانه زیر صفر

از مهمترین دستگاه های خنک کننده در صنایع سردخانه زیر صفر درجه است که برای منجمد کردن مواد غذایی از آنها استفاده می کنند. در یخچال های زیر صفر درجه نیز همانند دیگر انواع یخچال های معمولی مهمترین قسمت آن ها کمپرسور است و معمولاً سردخانه ها را بر اساس کمپرسور انتخاب می‌کنند. چنانچه شما به دنبال بار برودتی بالا هستید بایستی سفارش ساخت سردخانه زیر صفر دو مرحله ای را بدهید. آشنایی با مراحل ساخت سردخانه زیر صفر درجه یکی از دغدغه‌های مهم افرادی است که قصد خرید آن را دارند.

• از مراحل ساخت سردخانه زیر صفر می توان به اولین مرحله یعنی گام طراحی اشاره کرد. در مرحله طراحی سردخانه بر اساس حجم و فضا و همچنین وزن مواد غذایی به صورت اصولی طراحی می گردد. مرحله طراحی تنها شامل شکل ظاهری سردخانه نمی‌شود بلکه کلیه سیستم داخلی و پیچیده سردخانه ها طی این مرحله مورد بررسی قرار می گیرد. بر اساس همین مرحله طراحی و ارائه طرح اولیه مرحله ساخت پس از تایید طرح انجام می شود.

• پس از طراحی نوبت به مرحله ساخت میرسد. در میان مراحل ساخت سردخانه زیر صفر مرحله اجرای پروژه تکمیل و ساخت به عنوان گام های مهم به شمار می‌رود. در واقع چگونگی ساخت و همچنین میزان حفظ برودت در این مرحله مورد توجه قرار خواهد گرفت. در مرحله ساخت قطعات، تجهیزات و ماشین آلات تولیدی بسیار زیادی به کار گرفته می‌شود. در این مرحله بر اساس طراحی ارائه شده در مرحله اول ساخت سردخانه زیر صفر درجه پیش می رود. در مرحله ساخت نیروی کاری بسیار زیادی فعالیت دارند که شامل نیروی انسانی از افراد متخصص و مهندسین و حتی کارکنان مجموعه تولیدی سردخانه خواهند بود.

• آخرین گام ساخت سردخانه مرحله بهره برداری آن است. در واقع شما در گام نخست اقدام به قفسه بندی، ریل گذاری و حتی ساخت ترولی سردخانه می کنید.

سردخانه زیر صفر درجه

نکات مهم مربوط به سردخانه های زیر صفر درجه

سردخانه زیر صفر درجه  و یخچال های فروشگاهی ایستاده به عنوان یکی از ابزارهای صنعتی برای مکان های بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این سردخانه‌ها خود طی مراحل بسیار مختلف و پیچیده‌ای طراحی شده اند‌. در واقع مراحل ساخت سردخانه زیر صفر درجه با دیگر انواع سردخانه ها از لحاظ مشخصات ظاهری و قدرت عملکرد متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی در رابطه با سردخانه های زیر صفر درجه باید نکات بسیار مهمی را مورد توجه قرار داد که برخی از آن ها عبارتند از:

• از فریزرهای زیر صفر درجه به منظور نگهداری مواد غذایی منجمد نظیر گوشت سبزیجات و حبوبات پخته استفاده می کنند.

• توجه داشته باشید که رنج دمایی این سردخانه‌ها بین ۰ تا منفی ۱۸ یا ۳۰ تا منفی ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

• این سردخانه ها دمای بسیار پایینی دارند پس به هنگام احداث آنها بایستی از هوا بند بودن دیواره ها و همچنین سقف آن اطمینان حاصل کنید؛ در غیر اینصورت سردخانه قابلیت خنک نگه کرد داشتن مواد غذایی را نخواهد داشت.

نتیجه

آشنایی با انواع سردخانه زیر صفر درجه به شما کمک می کند تا هنگام خرید متناسب با نوع نیاز خود یک گزینه مناسب را انتخاب نمایید. سردخانه های زیر صفر درجه خود در مدل های بسیار مختلفی هستند که قطعاً قدرت عملکرد آنها نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت خواهد بود. ایران برودت به عنوان بزرگترین مجری سردخانه های صنعتی زیر صفر در جهت سفارش ساخت و یا فروش این سردخانه ها میزبان شما عزیزان است.

دیدگاه‌ها (0)

*
*