همیار اتوماسیون صنعتی

راهنمای کامل خرید پیچ و مهره عمده

خرید پیچ و مهره

همان طور که می دانید خرید پیچ و مهره عمده از نظر اندازه، شکل و جنس به کار رفته در آن ها از تنوع زیادی برخوردار هستند. به همین منظور خرید پیچ و مهره باید با توجه به نوع کارایی، جنس پیچ و مهره ها و نیاز متقاضی صورت پذیرد. از این دو ابزار ممتاز در جهت متصل کردن بخش های مختلف یک دستگاه یا وسیله بهره می برند. این نوع محصولات جزو پر کاربردی ترین یراق آلات مصرفی در صنایع متفاوت می باشند.

گروه تولیدی صنعتی پولادان سازه در سال 1370 به دنبال یک سری مطالعات وسیع  و تحلیل نیازهای بازار ایران به واشر آلات صنعتی تاسیس شده است . فعالیت این واحد صنعتی در زمینه تامین و تولید انواع بستار که شامل پیچ ها و مهره ها و واشرها و انواع قطعات رزوه دار در گریدهای مختلف مطابق با آخرین استانداردهای  بین المللی (DIN – ASTM – EN – ISO ) مورد استفاده درصنایع نفت ، گاز، خودرو، پتروشیمی، کشتی سازی، دریایی، ساختمان، لوازم خانگی، پل سازی و غیره می باشد.

انواع پیچ و مهره صنعتی

این نوع از محصولات تنوع بسیار زیادی از لحاظ  ظاهر دارند. تنوع بالا در این نوع محصولات بازه انتخابی گسترده ای در زمان خرید پیچ و مهره برای متقاضیان و کاربران به ارمغان آورده است. پیچ و مهره های بلند جزو پر کاربردی ترین گونه های این محصولات می باشند که در بیشتر موارد مورد استفاده قرار می گیرند. از این محصول با توجه به اندازه و ارتفاع زیاد آن بیشتر در زمینه هایی که نیاز به پیچ با طول بیشتر می باشد بهره می برند. پیچ های بلند را اکثرا از جنس: فولادی، آهنی، استنلس استیل تولید می کنند. پیچ و مهره های صنعتی نیز جزو پر کاربردی ترین انواع این گونه از محصولات می باشند. به منظور متصل کردن ابزار آلات و قطعات صنعتی از پیچ و مهره های صنعتی استفاده می نمایند. با توجه به نوع کارایی آن ها، جنس به کار رفته در این گونه محصولات باید به گونه ای باشد که به راحتی قابلیت تحمل شرایط دشوار را داشته باشند.

خصایص ظاهری پیچ و مهره ها

توجه به مشخصات ظاهری می تواند به شما در خرید پیچ و مهره متناسب با نیاز شما کمک شایانی نماید. از این نوع محصولات در حیطه های مختلف صنعتی استفاده می کنند. پیچ و مهره هایی از جنس استنلس استیل جزو پر مصرف ترین ها در صنایع مختلف می باشند. با توجه به نوع آلیاژ به کار رفته در آن ها از خاصیت ضد خوردگی و دوام بالا در مناطق مرطوب برخوردار هستند. با توجه به این خصایص متقاضیان می توانند با خیال آسوده نسبت به تهیه هر نوع از این محصولات اقدام نمایند. نوع گریدی که در تولید مهره های استیل اعمال می شود باعث متفاوت بودن آن ها از یکدیگر می شود. این نوع مهره ها در دو گرید : A2  (304)  و A4(316) طراحی و تولید می گردد.

 

دلایل رعایت تناسب در انتخاب پیچ و مهره

یافتن و خرید پیچ و مهره با ساختاری متناسب جهت بالا بردن کیفیت اتصال قطعات مختلف جزو موارد حائز اهمیت می باشد. به طوری که می توان گفت این تناسب تاثیر به سزایی در بهبود کارکرد تجهیزات و دوام اتصال قطعات خواهد داشت. به مواردی نظیر:

• کیفیت

• سایز و شکل

• پیچ و مهره های رزوه دار کامل و جزئی که در این تناسب تاثیر گذار هستند اشاره نمود.

اختلاف بین پیچ و مهره های رزوه دار کامل و جزئی

در گونه های مختلف این محصولات رزوه بخشی از ساختار ظاهری آن ها است. از طریق این رزوه ها می توانند به راحتی به درون سطح یا جسم مورد نظر وارد شوند. نکته قابل توجه تفاوت بین رزوه این محصولات است که در حین خرید پیچ و مهره باید به آن توجه کنید. در پیچ های رزوه دار کامل، رزوه در کل طول پیچ مشاهده می شود. در پیچ های رزوه دار جزئی در زیر کلاهک سطحی صاف وجود دارد و در ادامه آن رزوه ها در طول پیچ مشاهده می شوند. به بخشی که فاقد رزوه می باشد طول اصطکاکی می گویند. بیشترین کاربرد این نوع پیچ ها در صنعت خودرو سازی می باشد.

نکات قابل تامل در زمان خرید پیچ و مهره

شاید این سوال هم برای شما مطرح شده باشد که در زمان خرید پیچ و مهره عمده توجه به چه نکاتی حائز اهمیت است؟ پاسخ به این سوال با داشتن اطلاعاتی درباره ی پیچ ها و شناخت کامل نسب به بخش های مختلف صنایع میسر است. پیچ و مهره ها جزو ابزار آلات اصلی و پر مصرف در بیشتر صنایع به شمار می روند. لذا باید در حین تهیه این گونه محصولات نکاتی را مد نظر خود قرار دهید.

• دقت به فرم و شکل سر پیچ یکی از این نکات می باشد. به این صورت که در حین خرید این محصولات با در نظر گرفتن شکل گل پیچ انتخاب مناسبی را برای خود انجام دهید. از انواع سر پیچ ها می توان به نوع: گل مربعی (سر چهار گوش)، بکسی، بدون سر، سر شش گوش، خزینه آلنی، سر حلقه ای، چشمی و … اشاره نمود.

• در زمان خرید پیچ و مهره عمده توجه به نوع کارایی جهت اتصال قطعات مهم می باشد. تمامی این ابزار آلات، نما و شکلی مشابه به هم دارند اما کارایی و نوع استفاده ای که از آن ها می شود با یکدیگر فرق دارد.

• توجه و وارسی گرید به کار رفته در این قطعات جزو نکات بسیار مهم در هنگام خرید پیچ و مهره عمده محسوب می شود. گرید مقدار مقاومت و استحکام محصول بر طبق استاندارد های تولیدی را نشان می دهد.

• تولید این محصولات باید بر طبق استاندارد های تعیین شده صورت پذیرد. استاندارد هایی که شامل این مجموعه است از جمله: DIN  آلمان، ASTM  ایالات متحده و ISO می باشد.

• سایز و ابعاد مشابه و هماهنگ و نوع پوشش به کار رفته در آن ها از دیگر موارد مهم در زمان خرید پیچ و مهره می باشد. وجود تناقض در پیچ و مهره ها باعث به وجود آمدن پیوندی بی کیفیت بوده و در دراز مدت مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. توجه داشته باشید که قطعات حتما باید از پوشش گالوانیزه برخوردار باشند. به این صورت که محصول مورد نظر فرآیند گالوانیزه سرد، گرم و داکرومات را طی کرده باشد.

بهترین گزینه جهت خرید پیچ و مهره عمده

شاخص های متعددی در تعیین دوام و کیفیت این محصولات نقش به سزایی ایفا می کنند. به همین منظور حین خرید پیچ و مهره باید اطلاعات کاملی در این زمینه نسبت گونه های مختلف این محصولات کسب نمایید. در صورت نداشتن اطلاعات بهترین گزینه برای شما خرید از مکان هایی می باشد که متخصصین و مشاورین فروش این محصولات بتوانند بهترین مشاوره ها را در این زمینه به شما عرضه نمایند. قیمت پرداختی جهت خرید این محصولات یکی از موارد مهم است که در زمان تهیه آن ها باید مورد توجه قرار گیرد. خرید این محصولات از مراکزی که در جوار قیمت متناسب، محصولات با کیفیتی را عرضه می نمایند می تواند گزینه مناسب تری برای شما محسوب شود. شرکت گروه تولیدی صنعتی پولادان سازه با داشتن سابقه طولانی در زمینه تولید این محصولات می تواند کمک شایانی به شما نمایید. در صورت تمایل به داشتن اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین و متخصصین این شرکت در ارتباط باشید. https://pouladansaze.com

کاربرد کویل داکت اسپلیت

دیدگاه‌ها (0)

*
*