همیار اتوماسیون صنعتی

راهنمای انتخاب سنسورهای دمای Jumo

خرید Jumo

یکی از متغیرهای مهم فیزیکی، دماست که سنجش آن در فرآیندهای صنعتی اغلب ضروری بوده و باید همیشه به درستی اندازه‌گیری شود. زیرا در غیر اینصورت، امکان وقوع هر گونه خسارتی وجود خواهد داشت. انتخاب حسگر و ابزار سنجشی که با الزامات خاص یک فرآیند سازگاری داشته باشد، مهم خواهد بود. اولین قدم در سنجش بهینه دما، آگاهی از گزینه‌های مختلف در دسترس است. خرید برخی از ابزارهای سنجش دما، به شما کمک می‌کند تا به دمای اطراف آگاهی لازم را داشته باشید. خرید Jumo می‌تواند سبب اندازه‌گیری درست دما شود.

چرا سنجش دما مهم است؟

سنجش دمای یک شیء یا فرآیند، به دلایل متعددی انجام می‌گیرد. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • جلوگیری از آسیب‌دیدگی یک کالا
  • اطمینان از استرلیزه­شدن
  • تعیین سلامت بیولوژیک
  • اطمینان از آمیختگی (ترکیب‌شدگی) مناسب
  • کنترل واکنش‌های شیمیایی
  • اطمینان از خشک­شدن
  • عمل­آمدن و تخلیه گازی

برخی صنایع مجبور به سنجش دما و خرید ابزارهای اندازه‌گیری دما مانند خریدjumo  هستند. به عنوان مثال، سازمان غذا و دارو (FDA) پایش دمای محصولات خوراکی و دارویی را لازم بیان کرده است. در صورتی که شرکت یا کارخانه‌ای از این قانون سرپیچی کنند، آن را جریمه یا پلمپ خواهد کرد.

معرفی شرکت Jumo

شرکت جومو (JUMO) تولیدکننده محصولات متنوعی در حوزه اندازه‌گیری، ابزار دقیق، کنترل و اتوماسیون است. مهم‌ترین محصولات این شرکت که در بازار بیشترین میزان فروش را دارند عبارتند از سنسورها و کنترلرهای دما، رطوبت، فشار و PH، کنترلرهای Mini DCS، شیرهای برقی و نیوماتیکی، سیستم‌های کنترل سوخت و رکوردرهای صنعتی، انواع گیج و ترانسمیتر دما و فشار. جهت خرید Jumo می‌توانید از طریق نمایندگی‌های فروش این محصول اقدام کنید.

محصولات تولیدی شرکت Jumo

همانطور که در قسمت بالاتر مطالعه کردید، برند جومو تولیدکننده انواع سنسورهای دما است. خرید Jumo برای برخی از صنایع لازم و ضروری است. برخی از محصولات تولیدی این شرکت عبارتند از:

كنترل‌كننده‌ها و ركوردرها

كنترل‌كننده‌های فشرده فرآيند

سری  iTRON

کنترلرهای iTRON ، شامل دستگاه‌های اندازه‌گیری کاملا عمومی، با برنامه‌ریزی آزاد هستند. این مدل از محصولات Jumo برای مقاصد کنترلی مختلف هستند. می­توانید خرید سنسور Jumo را از طریق ژرمن الکتریک، انجام دهید.

سری      dTRON

این مدل از کنترلرهای Jumo که به dTRON سری 300 معروف هستند، شامل چهار دستگاه قابل برنامه‌ریزی در اندازه‌های مختلف بر حسب مقیاس DIN طراحی شده‌اند. کاربرد این مدل‌ها کنترل دما، فشار و… است.

ركوردرها

رکوردرهای       Pen

رکوردهای Pen به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که به 3 یا 6 ورودی مجزا مجهز شده‌اند. این ورودی‌های می‌توانند ترموکوپل‌ها، ترمومترهای مقاومتی، پتانسیومترها و… باشند.

رکوردرهای بی‌کاغذ    (Paperless) 

Nt LOGOSCREEN نسل جدیدی از رکوردرهای بی­کاغذ هستند که شرکت جومو آن را تولید می‌کند. در این دستگاه مدرن 3 تا 8 ورودی اندازه‌گیری از داخل پیاده‌سازی شده است. برای خرید Jumo و این مدل از رکوردهای بی‌کاغذ، می‌توانید از طریق نمایندگی‌ها اقدام کنید.

تنظيم‌كننده‌های حرارتی و دماسنج‌های مدرج

تنظيم‌كننده‌های حرارتی ميله‌ای (مستغرق)

ترمومترهای میله‌ای، به گونه‌ای ساخته و طراحی شده‌اند که براساس انبساط میله کار می‌کنند. ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه عملکرد صحیح دستگاه در دماهای بسیار بالا، پاسخ زمانی سریع (حدود 8 ثانیه) و خطای قابل چشم‌پوشی ناشی از دمای محیط است.

تنظيم‌کننده‌های حرارتی نصب شونده بر روی صفحه (Panel-Mounting)

ترمومترهای Panel-mounting بر اساس انبساط مایع کار می‌کند. این محصولات، دارای محافظ محدودکننده دما هستند. هنگامی که تنظیم‌کننده‌های حرارتی نصب می‌شوند، روی صفحه، برای جبران اثر ناشی از دمای محیط از جبران‌ساز استفاده می‌کنند. خرید Jumo از یک برند معتبر، می تواند خطرات ناشی از این مسائل را حل کند.

تنظيم‌كننده‌های حرارتی نصب شونده بر روی سطح (جداری) (Surface-Mounting)

این مدل از تنظیم‌کننده‌های حرارتی، نصبی همانند مدل panel-mounting داشته و براساس انبساط مایعات کار می‌کنند. از این محصولات، به صورت مجزا یا جفت بهره می‌گیرند.

تنظيم‌كننده‌های حرارتی برای اندازه‌گیری دمای اتاق

همانطور که از نام این محصول Jumo مشخص است، از این دستگاه جهت اندازه‌گیری دمای اتاق استفاده می‌کنند. در حقیقت تنظیم‌کننده‌های حرارتی برای اندازه‌گیری دمای اتاق یک کنترلر دمای 4 مرحله‌ای با دقت پاسخ بالا هستند.

هنگام خرید Jumo ، مشاهده خواهید کرد که روی این دستگاه دکمه‌ای تعبیه شده که تنظیمات Set Point از طریق این دکمه و با چرخاندن آن امکانپذیر است. فاصله میان اتصالات در این مدل از سنسورهای Jumo بسته به نیاز مشتری در کارخانه قابل تنظیم است.

دماسنج‌های مدرج با سيستم اندازه‌گیری گاز يا مايع

دماسنج‌های مدرج با سیستم اندازه‌گیری گاز یا مایع در حقیقت یک کنترلر دمای الکترومکانیکی همراه با نمایش آن جهت مصارف عمومی است. این دستگاه، از یک محفظه پلاستیکی و یک سیستم اندازه‌گیری پر شده با گاز یا مایع تشکیل شده است. برای خرید Jumo در این مدل، می‌توانید از طریق نمایندگی‌های معتبر برند جومو اقدام کنید.

دستگاه‌های اندازه‌گیری فشار

فشارسنج‌ها

فشارسنج‌ها جومو مناسب اندازه‌گیری مایعات و گازهایی هستند که دارای چسبندگی و تبلور زیادی نیستند. ساختار این دستگاه به گونه‌ایست که فشار توسط لوله بوردون اندازه‌گیری می‌شود و انتهای آزاد این لوله توسط یک اتصال مکانیکی عقربه دستگاه را می‌چرخاند.

فشارسنج‌های فولاد ضدزنگ

جهت اندازه‌گیری فشار در مایعات و گازهای از فشارسنج‌های فولاد ضدزنگ استفاده می‌کنند. این فشارسنج‌های برند جومو در صنایع مختلفی کاربردی دارند که برخی از آنها عبارتند از:

  • صنایع شیمیایی
  • هیدرولیک و پنوماتیک
  • ماشین‌آلات
  • تجهیزات مکانیکی
  • پمپ‌ها

دستگاه‌های اندازه‌گیری فشار ضد انفجار

مبدل فشار مدل dTRANS p02 DELTA اختلاف فشار را در مایعات و گازهای خورنده و غیرخورنده اندازه می‌گیرد. برای خرید Jumo و فشارسنج‌های این برند می‌توانید از طریق وبسایت‌ها و نمایندگی‌های معتبر اقدام کنید.

مبدل‌های دما و رطوبت

ترموكوپل‌ها

ترموكوپل‌های  Screw-in

این مدل از ترموکوپل‌های برند جومو، برای اندازه‌گیری دما در مایعات و گازها بهترین گزینه است. کاربرد این مدل از ترموکوپل‌ها، در تاسیسات حرارتی و کوره‌ها است.

ترموكوپل‌های جاسازی‌شونده  (Insertion)

این مدل از ترموکوپل‌ها، به نسبت سایر مدل‌ها از استحکام مکانیکی بالایی برخوردار هستند. از این دستگاه برای اندازه‌گیری دمای 100 تا 260 درجه استفاده می‌کنند. این مدل از ترموکوپل‌های برند jumo در صنایع غذایی کاربرد بسیار زیادی دارد و از خروج بخار جلوگیری می‌کند.

ترمومترها

دماسنج‌های مقاومتی Push-in

این مدل از دماسنج‌ها را در بازه 50 تا 350 درجه سانتیگراد اندازه‌گیری می‌کنند. یک لوله محافظ همراه این دماسنج وجود دارد و به صورت تکی یا جفت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دماسنج‌های مقاومتی  Mineral-insulated

از این دماسنج، جهت سنجش دما بین 50 تا 600 درجه سانتیگراد استفاده می‌کنند. این دماسنج را در مدارهای 2، 3 یا 4 سیمه می‌توان استفاده کرد. برای تهیه این محصولات و خرید Jumo ، می توانید با کارشناسان تماس بگیرید.

مبدل

این مبدل‌ها برای مطالبات صنعتی طراحی شده‌اند. پایداری حرارتی در این دستگاه 180 درجه سانتیگراد و پایداری فشار در آن 100 بار است.

تنظيم‌كننده رطوبت  (Hygrostat)

این دستگاه‌ها معمولا در کاربردهای HVAC مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر کاربردهای آن مصارف خانگی و اداری نیز است.

پایان

شرکت جومو تولیدکننده انواع و اقسام سنسورهای دما است. جهت خرید Jumo می‌توانید از طریق تمامی وبسایت‌ها و نمایندگی معتبر این برند اقدام کنید. اندازه‌گیری دما در بسیاری از صنایع امر کاملا مهمی است که باید به آن توجه کرد. می توانید برای خرید سنسور Jumo راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*