همیار اتوماسیون صنعتی

جدیدترین تکنولوژی های دوربین وای فای در سال ۲۰۲۱

دوربین مداربسته

امروزه در اغلب گدجت ها سعی می شود که بیشتر از تکنولوژی های وایرلس و وای فای برای انتقال اطلاعات و اتصال به اینترنت استفاده شود، با توجه به گسترده تر شدن هر روزه اینترنت اشیاء و اتصال بیشتر تجهیزات و حتی لوازم خانگی به اینترنت، دوربین های مداربسته هم از این فن آوری ها برای آسان تر شدن نصب و راه اندازی و انتقال اطلاعات و فیلم ها استفاده می کنند.

یک دوربین وای فای برای انتقال تصاویر بصورت آنلاین از شبکه wifi مودم استفاده می کند و نیاز است که یکبار دوربین بیسیم خود را بصورت وایرلس به مودم تان متصل کنید. بعد از انجام اینکار دوربین مداربسته وای فای به اینترنت متصل شده و می تواند تصاویر را بصورت آنلاین برای شما ارسال کند.

استفاده از دوربین های مداربسته وای فای به این معناست که شما به کابل کشی در محل نصب برای اتصال هر یک از دوربین ها به دستگاه DVR نیازی نخواهید داشت که این موضوع هزینه های اولیه راه اندازی یک سیستم دوربین مداربسته را برایتان کمتر می کند و هم نسبت به سیستم های کابلی سرعت نصب بالاتر و امکان جابجایی سریعتر و کم دردسرتری خواهند داشت همچنین در اکثر مواقع خودتان می توانید آنها را نصب و راه اندازی کنید و نیازی به نصاب دوربین مداربسته نخواهید داشت.

دوربین های وای فای چرخشی

یکی از انواع دوربین های وای فای که امروز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، دوربین های وای فای چرخشی هستند این دوربین ها دارای سر چرخشی بوده و کاربر می تواند با استفاده از اپلیکیشن گوشی زاویه دید دوربین را تغییر دهد تا براحتی قسمت های دیگر را هم مشاهده کند، دوربین های وایرلس چرخشی بیشتر از مدل های ثابت طرفدار دارند زیرا دیگر محدود به دیدن یک زاویه ثابت نیستید و می توانید دوربین را بچرخانید و اطراف را ببینید.

دوربین های لامپی

استفاده سریعتر و راه اندازی آسانتر همیشه مورد توجه کاربران و تولید کننده ها بوده و محصولاتی که بتوانند در سریعترین حالت ممکن نیاز کاربر را بر طرف کنند حتما پرفروش خواهند شد در این میان دوربین های لامپی از جمله پرطرفدارترین مدل ها در بین دوربین های وایرلس یا دوربین های بیسیم هستند.

نصب و راه اندازی این مدل دوربین مداربسته تنها به سادگی بستن یک لامپ به سرپیچ خواهد بود و اتصال به مودم در کمتر از چند دقیقه انجام خواهد شد به این ترتیب حتی به سیم کشی برق هم برای دوربین نیازی نخواهید داشت، با توجه به اینکه اغلب دوربین های وای فای بیسیم با برق ۵ ولت راه اندازی می شوند و معمولا آداپتور دارند، دوربین های لامپی این مشکل را با قرار دادن آداپتور در داخل کیس دوربین و استفاده از برق ۲۲۰ ولت حل کرده اند.

هزینه های دوربین لامپی

از نکات مثبت دیگر در نصب دوربین لامپی، هزینه این مدل دوربین وای فای می باشد زیرا دوربین های لامپی از ارزانترین مدل های دوربین وای فای هستند و همچنین بخاطر نصب بسیار راحتی که دارند نیازی به هیچگونه کابل کشی و سیم کشی و یا نصاب نخواهید داشت و خودتان به سادگی می توانید در کمتر از ۵ دقیقه یک سیستم دوربین مداربسته کار آمد را نصب کرده و همچنین انتقال تصاویر راه دور بر روی گوشی خود داشته باشید.

برای اطلاع از قیمت دوربین لامپی می توانید سایت سریکم سر بزنید و مدل های مختلفی که در بازار موجود است را مشاهده کنید.

دوربین لامپی مدل v380

مدل های مختلف دوربین لامپی در بازار موجود است که یکی از محبوب ترین انواع آن دوربین لامپی v380  است، این مدل توسط تولید کنندگان گوناگونی در چین تولید می شود که اکثرا برای انتقال تصویر این دوربین از نرم افزارv380  استفاده می کنند.

نرم افزار v380  که یک نرم افزار اشتراکی انتقال تصویر برای دوربین های وای فای است که از مزایای این نرم افزار می توان به سرعت قابل قبول آن و همچنین کارکرد خوب با انواع دوربین پانوراما و افکت های مختلف تصویر در این نرم افزار اشاره کرد.

دوربین لامپی با برند های مختلف 

بسیار دیده می شود که فروشندگان برای فروش بیشتر و جلب اعتماد مشتری اقدام به زدن برندهای فیک بر روی محصولات می کنند که این مورد در میان دوربین های لامپی خیلی دیده می شود بدلیل اینکه اکثر تولید کنندگان دوربین های لامپی این محصول را بصورت بدون برند تولید و عرضه می کنند که با نرم افزار v380  و یاicsee  فعال هستند، بعضی از فروشندگان اقدام به چاپ اسم فروشگاه و یا نام دلخواه خود بر روی دوربین می کنند و به عنوان دوربین برند در بازار عرضه می نمایند که تمام این مدل ها هم با همین نرم افزار ها کار می کنند.

توجه داشته باشید که هیچ کدام از برند های واقعی از این نرم افزار های اشتراکی برای انتقال تصویر دوربین خود استفاده نمی کنند و برندهای اصلی دوربین های مداربسته وای فای مثل شیائومی ، سامسونگ و سریکم که تولید کنندگان انواع با کیفیت دوربین هستند هر کدام نرم افزار اختصاصی به نام برند خود را دارند.

نقاط مثبت دوربین های لامپی

داشتن لنز پانوراما :

لنز پانوراما یا لنز فیش آی امکان تصویر برداری بصورت ۳۶۰ درجه را فراهم می کند که این باعث می شود بتوانید براحتی تمام فضا را در یک اتاق و یا دفتر کار زیر نظر داشته باشید بدون اینکه نیاز باشد لنز دوربین را بچرخانید، در واقع لنز پانوراما جایگزین چند دوربین در حالت عادی است.

استفاده از برق سرپیچ لامپ :

استفاده از برق سرپیچ لامپ یک تحول در نصب دوربین های مداربسته بود که در دوربین های لامپی به اوج خود رسید در واقع دیگر حتی کوچکترین کابل کشی ای هم نیاز نخواهید داشت.

عدم نیاز به آداپتور :

از انجا که دوربین های پانوراما برای اینکه در بهترین حالت تصویر بردای خود باشند نیاز است که در سقف نصب شوند تا بتوانند تمام فضا را پوشش دهند برای همین کابل کشی در سقف ممکن است برای هر کسی مشکل و زمانگیر باشد، در دوربین های لامپی آداپتور در داخل خود دوربین تعبیه شده که عمل تبدیل به برق DC  را برای دوربین انجام می دهد.

شیار کارت حافظه :

راحتی می توانید بدون نیاز به دستگاه DVR تصاویر را ضبط کنید

اتصال به مودم :

یک بار با استفاده از نرم افزار مودم خود را به دوربین معرفی کنید و تصویر آنلاین دوربین را بر روی گوشی مشاهده کنید

راه اندازی آسان

وای فای داخلی :

 در صورتیکه در محل دوربین مودم ندارید و می خواهید در فاصله نزدیک به دوربین متصل شده و یا فایل های ضبط شده را ببینید وای فای داخلی کمک می کند که نیازی برای خارج کردن مموری کارت نداشته باشید و با اتصال شبکه وای فای داخلی دوربین فایل های ضبط شده را ببنید و از کلیه امکانات دوربین استفاده کنید.

نقاط ضعف دوربین های لامپی

دوربین های لامپی بدلیل اینکه دارای لنز پانوراما هستند و زاویه دید ۳۶۰ درجه دارند با توجه به اینکه با کیفیت های تصویر ۷۲۰  و ۱۰۸۰ در بازار موجود هستند نسبت به دوربین های معمولی با همین کیفیت تصویر غیرواضح تری ارائه خواهند داد و این هم به دلیل این است که زاویه دید دوربین سه برابر زاویه دید یک دوربین معمولی است. بنابراین در حالت یکسال عملا کیفیت تصویر یک سوم افت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها (3)

*
*

    رشیدی مهمان 20 فروردین 1400 پاسخ

    سلام دوربین های سری هوم مدل سیمکارتی هم داره ؟

      مهدی رشتوئی مدیر کل 21 فروردین 1400

      سلام بله داره میتونید از این لینک ببینید

    حامد مهمان 21 بهمن 1399 پاسخ

    دوربین وای فای نونیم خیلی زیاد شده تو بازار فقط همین یکی دوتا برند هست