همیار اتوماسیون صنعتی

کاربرد توپ های رنگی روی خطوط انتقال برق

کاربرد توپ های رنگی روی خطوط انتقال برق

IMG_0149145

به این توپ های رنگی که معمولا از رنگ های قرمز , طلایی و یا نارنجی استفاده می شود Marker Ball یا warning ball گفته می شود و جنس آن از آلومینیم یا پلاستیک مقاوم است و همچنین قطر آنها در حدود ۵۰ تا ۸۰ سانتی متر می باشد.
این گوی های رنگی بیشتر در محل تقاطع خطوط انتقال و فوق توزیع یا جاده ها نصب می شود. از اهداف اصلی استفاده از این گوی ها بر اساس اهمیت آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-به دلیل این که مسیر حرکت بالگردها و گلایدرها معمولا از روی جاده ها می باشد و کابل های خطوط برق فشار قوی به صورت مستقیم روبروی خلبان قرار می گیرد،خلبان گاهی اوقات سیم های فشار قوی را نمی تواند به خوبی ببیند، لذا برای جلوگیری از برخورد با خطوط برق از گوی های رنگی هشدار دهنده استفاده می شود. وجود این توپ‌ها برای همخوانی با توصیه‌های ایکائو لازم است.

۲- در بعضی از مواقع که خطوط برق زیادی از یک مسیر عبور میکنند رنگ این گوی ها نشان دهنده سطح ولتاژ خطوط عبوری برای نیرو های عملیاتی و گروه تعمیرات نیز می باشد.
۳- برخی از این گوی های مورد استفاده با استفاده از امواج میدان مغناطیسی می توانند در شب نیز روشن شده و با تولید نور به دیدین بهتر آن کمک کرده و مشاهده آنرا راحت تر نماید.

دیدگاه‌ها (2)

*
*

    ترجمه مقاله مهمان 5 فروردین 1396 پاسخ

    تشکر از شما بابت اطلاعاتی که به اشتراک میذارید. من معمولا به سایت شما سر میزنم و از مطالب جدیدش استفاده میکنم. به خاطر همین لازمه یه تشکر ویژه داشته باشم از همه زحماتتون.

    آموزش php مهمان 7 فروردین 1395 پاسخ

    یک دنیا سپاس از شما.